HTML

Ahol a cseresznyefák nyílnak...

Ez a blog az, ami bennem van, abból a kultúrából, amit ismerek, amit szeretek, ami az életem szerves rész... Ahová születnem kellett volna.

Friss topikok

Linkblog

Katsudon

2010.01.30. 21:37 :: Michiyo

Ma este ezt készítettem vacsorára. Igazából nem vesz igénybe túl sok időt. Sok-sok folyamatot lehet végezni, párhuzamosan, miközben készül a finom vacsi. :) Én a mosogatást végeztem párhuzamosan azon főzési folyamatokkal, amikor nem kellett semmit se tennem az étellel, mert magától készülgetett... :)

Hozzávalók (2 főre): 200 g sertéskaraj (ha mással készítjük, már nem beszélhetünk Katsudonról), kis só, liszt, 1 tojás, zsemlemorzsa, olaj a rántáshoz; 1 közepes fej hagyma, kb. 2 dl víz, 2 ek. szójaszósz, dashi granulátum megfelelő arányba mellé (lehet helyettesíteni leveskockával), 2 tk. cukor (japánok főleg porcukrot használnak), 2 ek. mirin, 2 tojás

Elkészítés: A hst én megfeleztem mert a hentes egy szeletet vágott le és ugye két főre főztem... A húsokat bevagdostam, szélek mentén, belülről kifelé, kicsit megütögettem őket, vagyis ,,álkloffoltam",  majd besóztam őket, jöhetett a liszt, felkevert tojás és zsemlemorzsa, mind két oldalt, minkét húsnál és bele a felforrosított olajba, ahol szép aranybarnára sütöttem mind a két oldalukat. Ezután jöhetett a zsiradékfelvevő szalvétta. Más a rántás közepefele feltettem főni, az előre beáztatott rizst. Amikor a húsok megvoltak, a rizs pedig szépen főtt, egy kis teflonos serpenyőbe beleöntöttem a vizet, majg bele a granulátum, a szójaszósz, kis só, cukor, mirin és az előre felszeletelt hagyma. (Megfelezve felkarikáztam.) 3-4 percet lefedve főztem, majd ebbe belekerültek a már kész és bevagdosott rántott húsok, s rájuk 2 felvert tojás. Megint jött a lefedés és még pár perc. (Japánoknál, a lenti link is mutatja, kevesebb ideig zajlik az utolsó fázis, de én és a párom még nem vagyunk megbarátközva nagyon se a nyers, se a félnyers tojás gondolatával...)

A rizst kis tálkákba szedtem és jöhetett rájuk a ,,szósz", vagy valami hasonló, mert ugye mind a darabka hagymák, mind pedig a tojások révén elég darabos és a bevagdosott húsok.

Az általam látott, és a linkben megtekintett recept esetén 200 g rizst írnak hozzá, egy főre, mi kb. 100-120 g/ fővel fogyasztottuk, de így is elég volt. :)

 

És a link jön, ami egy főzősorozat, sok-sok japán ételt készít el a hölgy, meg a kutyája, s mindben lhet bízni, ezek igazi és jó receptek.

watch

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cseresznyefak.blog.hu/api/trackback/id/tr11715758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása